Hva er tidseffektiv trening? Finnes det en definisjon som beskriver tidseffektiv trening? Svaret er nei, egentlig ikke.

Tidseffektiv trening hos CondisVi kan likevel dra noen konklusjoner ut ifra hva begrepet «tidseffektiv» innebærer: Å få mest mulig ut av treningen din på kortest mulig tid.

Det er ikke alltid så mye som skal til

De aller fleste av oss ønsker seg sterk muskulatur, men også bra kondis. Vi vil unngå skader og vondter, og vi ønsker oss en sunn og frisk kropp. Generelt vil ha god helse!

For å få til dette, er det ikke så mye som skal til. Selv den norske stat anbefaler oss 20-30 minutters intensiv trening hver dag.

Med riktige prioriteringer har alle tid til dette, en eller annen gang i løpet av dagen.

Husk å tilfredsstille “effektiv” i ordet ”tidseffektiv”

Alt du trenger er et par joggesko og treningsklær. Har du dette, er det ikke noe problem å gjennomføre en tidseffektiv treningsøkt hjemme, eller rett utenfor døra om du ikke har tid til å dra til treningsstudioet.

Men bare husk den intensive biten, den er viktig for å tilfredsstille den effektive delen av ordet tidseffektiv.

Treningseffekt-garanti hos Condis

På Condis har vi mange alternativer for å utnytte tiden effektivt.

Det beste alternativet vil alltid være en personlig trener. Våre personlige trenere kan garantere deg full effekt på alle treningsøkter. I tillegg har du alltid en som følger med og «pusher» deg gjennom den intensive biten av treningen.

Noe som er gull verdt for alle uansett hvilket nivå du er på!

Tidseffektive gruppetimer

Det er også mange tidseffektive timer på vår gruppetimeplan her på Condis Lørenskog.

De beste alternativene hvor varigheten ikke er for lang er:

  • FIT-timene
  • Sirkeltrening
  • Kettlebells og
  • Kettlebell Core

Vi har også «smallgroup training» hvor flere kan gå sammen i grupper på 3-6 og dele på en personlig trener.

Les mer om alle våre timer her

Tren effektivt men variert!

Jeg vil også nevne at for at tidseffektiv trening skal være nettopp effektivt over tid, og kontinuerlig fortsette å gi deg resultater over en lengre tidsperiode, må treningen være variert! Variasjon er også veldig viktig for å unngå overbelastning og skader, særlig når det er snakk om styrke- og kondisjonstrening med høy intensitet.

Forfatter av dette innlegget er Martin Bollum, personlig trener, muskelterapeut og instruktør ved Condis Lørenskog.