Timebeskrivelse

  • Gule timer = Passer for alle

  • Blå timer = Passer for deg som har trent en stund (tøff time med høy intensitet)

  • Lilla timer = Passer for alle, nivå 2 som har trent en stund

Gule timer

Body Pump (Les Mills)

Bodypump er en times utholdene styrketime. Du trener hele kroppen ved hjelp av en vektstang og forandrer selv vekten, og tilpasser treningen etter ditt eget nivå! (Passer for alle)

Body Step (Les Mills)

BODYSTEP® er en moderne versjon av Step. Timen består av enkle og atletiske øvelser som gjør deg full av energi, kraft og glede. Du bruker en step som kan justeres i høyden. Hvis du trener BODYSTEP® regelmessig vil du forbedre kondisjon, koordinasjon og styrke.

Effekt: Forbedre kondisjonen, øke forbrenningen og få effektiv trening for ben og rumpe. (Passer for alle)

Body Workout

Oppvarming med lette skrittkombinasjoner eller bruk av step, etterfulgt av styrkeøvelser som tar for seg hele kroppen ved hjelp av strikker, manualer m.m. (Passer for alle)

CXWORX (Les Mills 30 min)

Leter du etter en kort, intensiv trening som utfordrer deg til å forbedre treningsnivået ditt og samtidig gjør deg sterkere og forandrer kroppen din? Da er CXWORX™ det du trenger! CXWORX ™ fokuserer på musklene i kjernen i kroppen (mage og rygg). ( Passer for alle)

Core (30 min)

Fokus på mage og ryggøvelser. Det er en effektiv, kort og enkel trening. En veldig bra mulighet for de som har dårlig tid eller vil kombinere med en kondisjonstime. Bruk av Bosu, manualer, stang osv. (Passer for alle)

Step Intervall

En time med intervaller som veksler mellom bruk av stenger/vekter og skrittkombinasjoner på step’n. Her trenes både kondisjon og muskulatur. (Passer for alle)

Senior

En enkel time som passer for deg som er godt voksen. En god treningsøkt med mye godt humør i sal eller spinning. Det er aldri for sent å begynne. Kom og prøv. (Passer for alle)

Zumba

Er en dynamisk, morsom og enkel danseklasse med høy treningseffekt! Latinske rytmer og partymusikk drar deg gjennom timen som har enkle moves. Zumba har tatt verden med storm. Du får brukt hele kroppen og i tillegg er det gøy. (Passer for alle)

Cycling 1 (45 min)

Motstanden på sykkel regulerer du selv, dette er en fin nybegynnertime! Enkel time 45 min. (Passer for alle)

Senior Cycling (45 min)

En enkel time som passer for deg som er godt voksen. En god treningsøkt med mye godt humør i sal eller spinning. Det er aldri for sent å begynne. Kom og prøv. (Passer for alle)

Kettlebell Core

Dette er en allsidig treningsform som bedrer styrke, utholdenhet, bevegelighet, hurtighet, balanse og koordinasjon. En time med intervaller som veksler mellom bruk av KB og egen kroppsvekt. Her trenes både kondisjon og muskulatur. (Passer for alle)

TRX

Funksjonell trening i slynge som bygger styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Passer for alle.

Mamma & Barn trening

Mamma & Barn trening er tilrettelagt trening for deg som nylig har født. Barnet kan være med fra 6 uker og helt til det begynner å krabbe. Det vil være stort fokus på stabilisering og funksjonelle styrkeøvelser.

Gratis for medlemmer. Ikke-medlemmer kan kjøpe klippekort for kr 1.299,-.

Ved interesse for Pappa & Barn trening, ta kontakt med katrin@condis.no.

Langkjøring sykkel 75 min

I denne timen ligger du og jobber i midtre til øvre del av gulsone (85-88%). Noen «hvile» etapper, men pulsen skal ikke under 80%. En utholdenhetstime med lange intervaller, kupert terreng og bra for melkesyreterskelen.

Blå timer

Body Attack (Les Mills)

Sportsinspirert kondisjonstrening for å utvikle styrke og kondisjon. Høypuls intervalltrening kombinerer atletiske aerobicøvelser med styrke og stabiliseringsøvelser. (Passer for deg som har trent litt)

Body Combat (Les Mills)

Kick, slag og drivende musikk. Bodycombat gir deg et adrenalinkick som du sent vil glemme. (Passer for deg som har trent litt)

F.I.T. – Functional Intensive Training

F.I.T. er en videreutviklet form for sirkeltrening. Det er i hovedsak funksjonell trening satt i system og utføres med høy puls og intensitet. Treningen har fokus på tidsintervaller og ikke på antall repetisjoner. Dette er en treningsform som er svært økende i popularitet, da man effektivt trener hele kroppen både styrke- og kondisjonsmessig. Husk å vær oppvarmet til timen. (Passer for trente)

Kettlebell

Den opprinnelige russiske treningsformen har sitt opphav fra 1700-tallet, og har siden blitt brukt innen utallige idrettsgrener i Russland. Dette er en allsidig treningsform som bedrer styrke, utholdenhet, bevegelighet, hurtighet, balanse og koordinasjon. Trening med kettlebells brenner i snitt 272 kalorier på 20 minutter, og har nylig blitt kåret til verdens mest effektive styrketrening.

Power

Du trener hele kroppen ved hjelp av en vektstang og forandrer selv vekten og tilpasser treningen etter ditt nivå. Vi kjører variasjon av tempo 1-4 sett / 8-15 reps pr øvelse med pause. En styrketime som passer for alle. I Power trener du maksimal styrke. (Passer for alle)

Sirkeltrening

En time som inneholder utholdenhet, styrke, spenst og «core» trening. Kan inneholde disse hjelpemidlene: styrke med stang, spenstøvelser, strikker, bosu-ball, stor fitnessball, step og lignende. Her kreves det verken takt eller rytme for å bli med. (Passer for trente)

Kick’n Box

Kick’n Box er en morsom og krevende form for trening. Gruppetimen varier slag og sparketrening mot midtsesjon med mer eller mindre klassiske kondisjons- og styrkeøvelser.
Tempoet endres ofte og her har du muligheten til å «ta deg helt ut». Timen gir god trening for skuldre og økt styrke for hele kroppen. Kondisjonen settes på prøve. Du får muligheten til å få ut dine aggresjoner og la svetten renne.

Puls Cycling (55 min)

Kondisjonstrening, SUUNTO Systemet (kun på Condis Lørenskog), gir deg en effektiv pulsbasert sykkelklasse der du som deltaker kan følge ditt eget pulsnivå gjennom en intensitetsmaker som vises på %. (Passer for deg som har trent litt)

Puls Intervall 4×4 (45 min)

Intervalltrening (eksplosiv) basert på utesykling. (Passer for deg som har trent litt)

Lilla timer

Pilates 1/2

Pilates er en treningsform for hele kroppen. Her rettes fokus mot balanseevnen i vårt bevegelsesapparat. Man arbeider med kraft, fleksibilitet, holdning og kroppskontroll samtidig med bruk av riktige pusteteknikker. Fokus på kjernemuskulatur (core). Man oppnår bedre kroppskontroll. (Pilates 1 passer for alle, Pilates 2 passer for deg som har trent Pilates en stund)

Pilates ball

En behagelig og avstressende form for styrketrening på ball med fokus på kjernemuskulaturen, pust og kroppsbevissthet. (Passer for alle)

Uttøying/Stretch (45 min)

En time med uttøying av de store muskelgruppene i kroppen. Om en har dårlig bevegelighet og ønsker økt fleksibilitet/leddutslag, ønsker en bedre kroppsholdning eller ønsker å forebygge smerter i nakke/rygg/skuldre er stretching med på dette. Målet med stretching er å forlenge musklene og få økt bevegelighet til å gjøre det du vil. Foam roller (eller massasjerulle) er et sylinderformet hjelpemiddel som brukes for å oppnå ulike effekter i muskulaturen. (Passer for alle)

Yoga

Vinyasa Flow Level 1/2

Består av dynamiske og lekne serier med stillinger som kobles sammen med pusting. Hver enkelt stilling er like viktig som overgangen fra én stilling til neste derav betegnelsen «flow».
Her får du utfordret styrken, balansen og smidigheten din, mens den synkroniserte pustingen hjelper deg med å slappe av og fokusere på øyeblikket. Vinyasa Flow passer veldig godt for deg som ønsker deg en fysisk og leken utfordring i yogaformat.

Easy Vinyasa Yoga

Dette er time som er lett som passer til nybegynnere og eldre mennesker, eller til de som ønsker seg noe lett. Denne timen fokuserer man på pust og utfører enkle yoga øvelser, pluss at vi har fokus på å strekke kroppen til å bli smidig og myk.