Timebeskrivelse

  • Gule timer = Passer for alle

  • Blå timer = Passer for deg som har trent en stund (tøff time med høy intensitet)

  • Lilla timer = Passer for alle

Gule timer

Body Pump (Les Mills)

Bodypump er en times utholdene styrketime. Du trener hele kroppen ved hjelp av en vektstang og forandrer selv vekten, og tilpasser treningen etter ditt eget nivå! (Passer for alle)

Core (30 min)

Fokus på mage og ryggøvelser. Det er en effektiv, kort og enkel trening. En veldig bra mulighet for de som har dårlig tid eller vil kombinere med en kondisjonstime. Bruk av Bosu, manualer, stang osv. (Passer for alle)

Senior

En enkel time som passer for deg som er godt voksen. En god treningsøkt med mye godt humør i sal eller spinning. Det er aldri for sent å begynne. Kom og prøv. (Passer for alle)

Cycling 1 (45 min)

Motstanden på sykkel regulerer du selv, dette er en fin nybegynnertime! Enkel time 45 min. (Passer for alle)

Senior Cycling (45 min)

En enkel time som passer for deg som er godt voksen. En god treningsøkt med mye godt humør i sal eller spinning. Det er aldri for sent å begynne. Kom og prøv. (Passer for alle)

Kettlebell Core

Dette er en allsidig treningsform som bedrer styrke, utholdenhet, bevegelighet, hurtighet, balanse og koordinasjon. En time med intervaller som veksler mellom bruk av KB og egen kroppsvekt. Her trenes både kondisjon og muskulatur. (Passer for alle)

TRX

Funksjonell trening i slynge som bygger styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Passer for alle.

Langkjøring sykkel 75 min 

I denne timen ligger du og jobber i midtre til øvre del av gulsone (85-88%). Noen «hvile» etapper, men pulsen skal ikke under 80%. En utholdenhetstime med lange intervaller, kupert terreng og bra for melkesyreterskelen.

Indoor Running 

En løpetime med oppvarming, forskjellige intervaller og nedtrapping. Hastigheten styrer du helt selv. Timene varer i 30 min og kan kombineres med andre gruppetimer. Du glemmer hvor sliten du er med musikk som pushe deg gjennom timen. Passer for alle som ønsker en kondisjons økt og kan stå på en mølle.

Run 4 U 

Passer for alle som ønsker en organisert kondisjons økt uten instruktør og kan stå på en mølle. Tabata Pro viser deg intervallene og teller ned tiden via en skjerm. En løpetime med oppvarming, forskjellige intervaller og nedtrapping. Hastigheten styrer du helt selv. Timene varer i 30 min og kan kombineres med andre gruppetimer. Du glemmer hvor sliten du er med musikk som pushe deg gjennom timen.

Power

Power er en time der vi jobber med vektstang & kroppsvekt.
Vi jobber i eget tempo med hjelp av en timer. Så du bestemmer selv hvor hard timen kommer til å bli. Timen passer alle, er det noen øvelser som man ikke klarer, finner instruktøren på en alternativ øvelse.

Zumba

Zumba er en dynamisk, morsom og enkel danseklasse med høy treningseffekt! Latinske rytmer og partymusikk drar deg gjennom timen med enkle bevegelser. Zumba har tatt verden med storm. Du får brukt hele kroppen og i tillegg er det gøy!

Blå timer

Body Combat (Les Mills)

Kick, slag og drivende musikk. Bodycombat gir deg et adrenalinkick som du sent vil glemme. (Passer for deg som har trent litt)

F.I.T. – Functional Intensive Training

F.I.T. er en videreutviklet form for sirkeltrening. Det er i hovedsak funksjonell trening satt i system og utføres med høy puls og intensitet. Treningen har fokus på tidsintervaller og ikke på antall repetisjoner. Dette er en treningsform som er svært økende i popularitet, da man effektivt trener hele kroppen både styrke- og kondisjonsmessig. Husk å vær oppvarmet til timen. (Passer for trente)

Kettlebell

Den opprinnelige russiske treningsformen har sitt opphav fra 1700-tallet, og har siden blitt brukt innen utallige idrettsgrener i Russland. Dette er en allsidig treningsform som bedrer styrke, utholdenhet, bevegelighet, hurtighet, balanse og koordinasjon. Trening med kettlebells brenner i snitt 272 kalorier på 20 minutter, og har nylig blitt kåret til verdens mest effektive styrketrening.

Sirkeltrening

En time som inneholder utholdenhet, styrke, spenst og «core» trening. Kan inneholde disse hjelpemidlene: styrke med stang, spenstøvelser, strikker, bosu-ball, stor fitnessball, step og lignende. Her kreves det verken takt eller rytme for å bli med. (Passer for trente)

Puls Cycling (55 min)

Kondisjonstrening, SUUNTO Systemet (kun på Condis Lørenskog), gir deg en effektiv pulsbasert sykkelklasse der du som deltaker kan følge ditt eget pulsnivå gjennom en intensitetsmaker som vises på %. (Passer for deg som har trent litt)

Puls Intervall 4×4 (45 min)

Intervalltrening (eksplosiv) basert på utesykling. (Passer for deg som har trent litt)

Lilla timer

Pilates 1/2

Pilates er en treningsform for hele kroppen. Her rettes fokus mot balanseevnen i vårt bevegelsesapparat. Man arbeider med kraft, fleksibilitet, holdning og kroppskontroll samtidig med bruk av riktige pusteteknikker. Fokus på kjernemuskulatur (core). Man oppnår bedre kroppskontroll. (Pilates 1 passer for alle, Pilates 2 passer for deg som har trent Pilates en stund)

Pilates ball

En behagelig og avstressende form for styrketrening på ball med fokus på kjernemuskulaturen, pust og kroppsbevissthet. (Passer for alle)

Yoga

Består av dynamiske og lekne serier med stillinger som kobles sammen med pusting. Hver enkelt stilling er like viktig som overgangen fra én stilling til neste.
Her får du utfordret styrken, balansen og smidigheten din, mens den synkroniserte pustingen hjelper deg med å slappe av og fokusere på øyeblikket. Yoga passer veldig godt for deg som ønsker en fysisk og leken utfordring i yogaformat.

BodyBalance (Les Mills)

BODYBALANCE er en time som inneholder yoga, tai chi og pilates. Vi jobber med rolige bevegelser til nydelig musikk. Timen avsluttes med avspenning. ( passer for alle)